1. Hvem er den behandlingsansvarlige for personopplysninger og hvem kan du henvende deg til?
- zooplus AG, Sonnenstr. 15, 80331 München
- Tel.: +47 21492035; E-Mail: service@zooplus.no.
2. Kan jeg protestere mot behandlingen av personopplysningene mine eller trekke tilbake mitt samtykke? Hvis ja, hvordan?
- Det er ingen mulighet til å velge bort behandlingen av personopplysningene ettersom det er nødvendig for deltagelsen i konkurransen i henhold til deltagelsesvilkårene.
3. Hvilke personopplysninger samles inn og hva er formålet med den tiltenkte behandlingen av personopplysningene?
Beskrivelse av behandlingen av personopplysningene
- Navn og adresse til vinneren av konkurransen på sosiale medier.
- Slik at vinneren kan motta premien sin (ved at den sendes til vinnerens hjemmeadresse)
- Artikkel 6(1)(b) av GDPR (Kontrakt)
4. Til hvem overfører vi personopplysninger og til hvilket formål
Ekstern mottaker
- Dersom prisen er levert av en av våre markedsføringspartnere, vil markedsføringspartnerne få disse opplysningene.
5. Overføring av personopplysninger til en tredjestat
Overføring til tredjestat
☐ Ja
☒ Nei
6. Hvor lenge vil personopplysningene lagres?
Personopplysningene vil lagres i 30 dager etter at konkurransen er avsluttet.
7. Foreligger det et lovfestet eller avtalefestet krav om å gi personopplysningene?
☒ Ja
☐ Nei
8. Forekommer automatiserte avgjørelser på grunnlag av personopplysningene, herunder profilering, som nevnt i artikkel 22?
☐ Ja
☒ Nei
9. Hvilke rettigheter har du?
- Du har rett til når som helst å innhente en bekreftelse fra zooplus på om vi behandler person-opplysningene dine og informasjon om disse opplysningene. Du har også rett til retting eller sletting av personopplysninger eller begrensning av behandlingen som gjelder personopplysninger, samt retten til når som helst å protestere mot behandlingen eller å trekke tilbake et samtykke, samt retten til dataportabilitet. Vennligst send en e-post til vårt personvernombud eller til kontaktinformasjonen angitt ovenfor ved eventuelle behov eller forespørsler, tilbakekallelser eller protester vedrørende behandlingen av personopplysningene. Du har i tillegg rett til å klage til en tilsynsmyndighet ved brudd på personvernet.
10. Særlig informasjon om retten til å protestere
1. Saksspesifikk rett til å protestere
- Du har til enhver tid, av grunner knyttet til din særlige situasjon, rett til å protestere mot behandling av personopplysninger om deg, og som har grunnlag i artikkel 6 nr. 1 bokstav e) eller f), herunder profilering med grunnlag i nevnte bestemmelser. Dette gjelder også profilering i betydning av artikkel 4 nr. 4 GRPR for markedsføring eller kundeservice. Dersom du protesterer vil personopplysningene dine ikke lenger behandles, med mindre zooplus kan påvise at det foreligger tvingende berettigede grunner for behandlingen som går foran dine interesser, rettigheter og friheter, eller behandlingen har som formål å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.
2. Retten til å protestere mot behandling med henblikk på direkte markedsføring.
- zooplus kan også behandle personopplysningene dine med henblikk på direkte markedsføring i den grad vi har lov til det innenfor lovens rammer.
- Du har til enhver tid rett til å protestere mot behandlingen av personopplysningene dine med henblikk på direkte markedsføring, uten at det påløper noen andre overføringskostnader i henhold til grunnprisene.
- Dette omfatter også profilering, såfremt det står i forbindelse med slik direkte markedsføring. Dersom du protesterer mot behandlingen med henblikk på direkte markedsføring, vil vi ikke lenger behandle personopplysningene dine for slike formål. Protesten kan gjøres formfri. Kontaktinformasjonen er angitt i avsnitt 1.
11. Hvordan kan jeg kontakte personvernombudet
Dr. Philipp Herrmann, HWData GmbH, Leonrodstr. 54, 80636 München, E-post: ph@hwdata.de.